вторник, 13 ноември 2012 г.

Полезно ли е честото изпитване по математика

Всички, които са минали през училище или по-точно, които са минали сравнително скоро, за да имат отчетливи спомени, със сигурност могат да дадат като примери свои преподаватели, които изпитват учениците доста често, и такива, които го правят по-рядко. Сигурно имат и отчетливи спомени за това, как се треперели преди часовете по математика да не бъдат вдигнати на дъската, и за страха, който са изпитвали преди контролни и класни. Днес ще поразсъждавам върху това има ли полза в обучението по математика от честото изпитване, от честата проверка на знанията. Според мене не. Математиката е наука, която не търпи пропуски, в този смисъл всеки пропуск, направен днес, личи и след години. Затова, за да получи учителят реална представа за това, колко последователен е бил ученикът в своята подготовка, не е необходимо да го следи постоянно. Защото всяко изкарване на дъската или пък използването на друга форма за изпит по математика си е стресова ситуация. Трябва ли допълнително учителите да подсилват и без това често негативните емоции на учениците от досега с математиката. Не мисля. Разбира се, че трябва да има контрол и оценяване. Но умерено. Не трябва да се прекалява. Учителят по математика трябва да направи така, че учениците да отиват към часовете му с мисълта, че по-скоро ще научат нещо ново и полезно, отколкото, че постоянно ще бъдат проверявани. Трябва да се опита да ги мотивира да се подготвят редовно не защото ще бъдат проверявани често, а защото това е важно за тях и за бъдещата им реализация.

Няма коментари:

Публикуване на коментар