сряда, 10 октомври 2012 г.

Да стана ли учител по математика?

Този въпрос стои пред много млади хора, които завършват специалност Математика в българските университети. И съвсем логично. Самите те, като хора, които години наред са инвестирали време и усилия в подготовката си по този нелек учебен предмет, явявали са се на стотици трудни изпити по математика, са наясно, че професията на обучаващия не е нито от най-леките, нито от най-благодарните. Според мен всеки преди всичко трябва да прецени собствените си възможности и желания – защото добър учител по математика не става от всеки блестящ математик. Това, че си наясно с детайлите на една наука, съвсем не значи, че може да ги обясняваш и преподаваш добре. Затова аз имам една собствена теория, че добрият учител, в това число и учителят по математика, е не този, който знае изключително много, а този, който знае достатъчно и успява да го обясни на един разбираем и достъпен език по време на уроците по математика. Иначе да си учител по математика си има своите сериозни предимства – един от важните, основополагащи предмети в училище, в този смисъл, ако си добър, ще ти имат уважението – и ученици, и родители. Друго – държавната работа си е държавна работа, свободно време и дълги отпуски, в които ще може да се развиваш професионално. И не на последно място, ако наистина си добър в професията – възможности за допълнително доходи много – лекторски от курсове по математика в някой учебен център, авторство в учебни помагала по математика и много, много други. Така че да си учител по математика, не е толкова лошо – стига да си роден за тая работа и да я харесваш.

Няма коментари:

Публикуване на коментар